//

مروری بر مطالب موسیقایی شبکه آفتاب ۳۲

در صفحه‌های موسیقی شماره‌ی سی‌و‌دو شبکه آفتاب مطالبی داریم درباره‌ی آدم‌هایی که تأثیر به‌سزایی در شکل‌گیری موسیقی امروز دنیا داشته‌اند. یکی از این مطالب درباره‌‌ی سه زنی است که شاید در میان مخاطبان عام موسیقی شناخته شده نباشند اما تأثیرشان در شکل‌گیری موسیقی معاصر شگرف بوده: نادیا بولانژه، که بسیاری از بزرگان موسیقی از جمله فیلیپ گلس و آستور پیاتزولا و رُی هَریس از شاگردانش بودند، بتی فریمن، که حمایت‌هایش از هنرمندان نوگرای قرن بیستم نقش به‌سزایی در شکل‌گیری موسیقی معاصر اروپا و آمریکا داشته و دافنه اورام، که از او به‌عنوان مادر موسیقی الکترونیک یاد می‌کنند.
مطلب دیگری داریم درباره سَم فیلیپس که الویس پریسلی را کشف کرد و دنیای موسیقی پاپ را تغییر داد و دیوید گفِن که از معروف‌ترین تهیه‌کنندگان موسیقی پاپ و راک است و جولیا لنون که باعث شده پسرش «جان» به موسیقی علاقمند شود و اولین آکورد‌ها را به‌ او یاد داده است.
در پایان صفحه‌های موسیقی این شماره شبکه آفتاب نیز گفت‌و‌گوی مفصل و جذاب اُرنِت کُلمَن، موزیسین افسانه‌ای جَز و ژاک دریدا، نویسنده و فیلسوف فرانسوی را داریم که همراه با مقدمه‌ی مفصلی در مورد کلمن چاپ شده است.

یک پاسخ ثبت کنید

Your email address will not be published.

مطلب قبلی

مبارز خط مقدم

مطلب بعدی

ابن‌سینا در کانادا و امریکا

0 0تومان