چین چیست؟

اپیزود چهارم فصل اول پادکست «بعد از ۵۶» منتشر شد

این روزها بحث ظهور چین به‌عنوان یک ابرقدرت جدید، بحث داغ رسانه‌های جهان است. بسیاری معتقدند که چین ظرف ده سال آینده آنقدر قدرتمند می‌شود که می‌تواند آمریکا را به حاشیه براند و آمریکا باید تا دیر نشده در این خصوص کاری کند. ظاهرا دولت آمریکا نیز همین نگرانی را دارد چون در چند سال گذشته سعی کرده نیروهاش را از خاورمیانه خارج کند تا مشغولیتش کمتر شود و بتواند با خیال راحت جلوی چین صف‌آرایی کند. این در حالی‌ست که ظهور چین به عنوان یک ابرقدرت فقط آمریکایی‌ها را نگران نکرده است. خیلی از کشورهای دیگر نیز این نگرانی را دارند که با ظهور چین، نظم جهانی موجود تغییر کند و این تغییر در راستای منافع آنها نباشد.

البته سوالات دیگه‌ای هم هست که باید پاسخ داده شود. مثلاً اینکه آیا چین موفق می‌شود به همین شکل به مسیرش ادامه دهد و آمریکا را کنار بزند؟ آیا آمریکا موفق می‌شود مانع گسترش بیشتر قدرت چین شود؟ نگاه کشورهای دیگر به افزایش قدرت چین چیست؟ چین چه چالش‌ها و چه نقاط قوتی برای تبدیل شدن به یه ابرقدرت دارد؟

آنچه در سطور بالا مطرح شد موضوعی‌ست که در پرونده‌ی ویژه‌ی شماره ۵۸ مجله شبکه آفتاب به آن پرداخته‌ایم. ما سعی کرده‌ایم به سوالاتی که ممکنه شما در این خصوص داشته باشید پاسخ بدهیم. امید ما این است که شما بعد از مطالعه‌ی این پرونده شناخت نسبتاً مناسبی در خصوص پدیده‌ی ظهور چین به عنوان یک ابرقدرت بدست آورید. آرمین منتظری در اپیزود چهارم پادکست «بعد از ۵۶» به طور مختصر می‌گوید که در این پرونده با چه داستانی روبرو خواهید شد.

سردبیر مجله و پادکست مازیار حبیبی‌نیا و جانشین سردبیر امیرحسین رسائل است. نویسندگی این شماره‌ی پادکست را آرمین منتظری انجام داده و تدوین آن را نسرین حسینی بر عهده داشته استموسیقی تیتراژ «بعد از ۵۶» کاری از حسام گرشاسبی است و هویت بصری آن کاری از آتلیه شبکه آفتاب.

پادکست «بعد از ۵۶» را از طریق لینک‌های زیر بشنوید:

کست باکس
اپل پادکست
گوگل پادکست
اسپاتیفای

یک پاسخ ثبت کنید

Your email address will not be published.

مطلب قبلی

تئاتر بی‌آکسسوار

مطلب بعدی

آقای هالو میان آشفتگی دست‌وپا می‌زند

0 0تومان